Gå till innehåll
Sörmons Ridklubb

Personuppgifter

Sörmons Ridklubb är enligt den nya dataskyddsförordningen (GDPR) ansvarig för hanteringen av de personuppgifter som lämnas i medlemsansökan. Vi använder oss av uppgifterna för att kunna tillvarata dina intressen som medlem i Sörmons Ridklubb, i enlighet med våra stadgar. För dessa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas till annan, t.ex. vid administration av medlemsavgift, fakturering, gruppförsäkringar m.m. I de fall laglig skyldighet föreligger kan uppgifter komma att lämnas till exempelvis skattemyndighet.

Genom att bli medlem samtycker du även till att Sörmons Ridklubb kan komma att använda dina uppgifter för att genomföra analyser samt marknadsföring av Sörmons Ridklubbs aktiviteter och erbjudanden. Vi kommer inte att sälja vidare dina uppgifter till tredje part. Marknadsföring kan ske via post, telefon, e-post, SMS, webbplats samt andra digitala kanaler. Alla medlemmar har rätt att utan kostnad begära ett registerutdrag eller en rättelse av eventuellt felaktiga uppgifter. Begäran görs skriftligen till ridklubben.

Sörmons Ridklubb behöver ta del av ditt personnummer eller födelsedatum för uppdatering av adressregister och kontakt med försäkringsbolag som förbundet har avtal med. Detsamma gäller möjligheten att kunna använda personuppgifter för tävling, ansökan om bidrag och /eller andra tjänster som tillvaratar dina intressen som medlem. För att kunna ge dig som medlem bästa möjliga information om andra aktiviteter och tjänster är det viktigt att du meddelar oss eventuella förändringar av adress, mobiltelefonnummer eller e-postadress.

Vill du läsa mer om integritetspolicyn så hittar du den här.

Publicerad: 2022-11-06

Senast uppdaterad: 2022-11-06